Reklama zewnętrzna i najważniejsze fakty o niej

Lifestyle

19-10-2022

O reklamie zewnętrznej można mówić bardzo dużo, zwłaszcza, że w każdej firmie ma ona bardzo duże znaczenie. Duży nacisk kładzie się na to, aby każdy jej rodzaj pasował do najbliższego otoczenia. Istnieje oczywiście więcej czynników, od których zależy dokonanie konkretnego wyboru, a te biorą pod uwagę również producenci. Są oni świadomi, iż konkurencja w tej branży jest duża, więc muszą się wyróżniać jakością oraz elastycznością w podejściu do klienta.

Reklama zewnętrzna i najważniejsze fakty o niej

Określenia reklamy zewnętrznej

Reklamę zewnetrzną nazywa się outdoorową lub OHH - to drugie jest skrótem od "out of home". Takie nośniki reklamy są montowane w specjalnie do tego wyznaczonych miejscach i przy użyciu różnych środków oraz nośników. Do ekspozycji są potrzebne otwarte przestrzenie, na przykład ściany zewnętrze budynków. Taki sposób najlepiej przyciąga uwagę osób zmęczonych już reklamami pojawiającymi się w Internecie oraz telewizji. Dlatego można uznać, że reklama zewnętrzna przykuwa nierzadko wzrok w sposób nienachalny. Często przechodnie mimowolnie spoglądają na kolorowy banner, czy inny rodzaj reklamy widziany na mieście. Umieszcza się ją też na pojazdach komunikacji miejskiej, nierzadko można zobaczyć w mieście oklejone przystanki, autobusy miejskie, tramwaje, witryny sklepowe. Generalnie chodzi o to, by reklamę outdoorową zlokalizować w miejscach, gdzie panuje duże natężenie ruchu: przy chodnikach, ścieżkach rowerowych, autostradach, głównych ciągach komunikacyjnych. Nie brakuje ich też w kinach, teatrach, innych miejscach użyteczności publicznej, po prostu mają one zwracać na siebie uwagę.

Reklamy zewnętrzne kierowane do wielu odbiorców

Przekaz zamieszczany w reklamach zewnętrznych kierowany jest do większego grona odbiorców, przy czym nie dyskryminuje się nikogo ze względu na płeć, czy wiek. To sprawia, że reklama zewnętrzna nie jest uznawana jako nadmiernie narzucana, wraz z poglądami, z którymi wręcz trzeba się zgadzać. Każdy taki nośnik marketingowy jest wykonywany z największą starannością, ponieważ nie da się ukryć, że produkty o wysokim poziomie estetyki zawsze będą odbierane dobrze. Unika się tworzenia zbędnych kontrastów z przestrzenią publiczną, której reklama staje się częścią. Za tym idzie oczywiście skuteczność w docieraniu do kolejnych odbiorców, którzy możliwe, że staną się lojalnymi klientami. Spojrzenia ludzi widzących reklamę zewnętrzną przykuwa jak najmniejsza ilość tekstu i przemyślana, dopracowana do perfekcji grafika. Podczas projektowania klienci muszą się zastanowić, jaki rozmiar nośnika będzie odpowiedni, wysokość i przede wszystkim lokalizacja. Każdy rodzaj reklamy zewnętrznej ma za zadanie promować jakiś produkt, czy usługę, bardzo często się udaje, ale niezbędne jest włożenie w to całego serca i zaangażowania. Dodatkową korzyścią z takich rozwiązań jest fakt, że odbiorca nie ma możliwości wyłączenia reklamy, jak ma to miejsce w tych emitowanych w telewizji. Nie może jej przewinąć, a jedynie zaakceptować, że znajduje się w tym konkretnym miejscu.